top of page

חדרי ילדים מעוצבים

עיצוב חדר ילדים הוא עיצוב מכוון מטרה – אנו רוצים שהחדר ישרת את הצרכים של הילד ואנו מגייסים לעזרתו את העיצוב. יתכן שהשקעתם בעיצוב הבית והזנחתם את עיצוב חדר הילדים מכיוון שחשבתם שילדים הם רק ילדים ואין צורך שמעצב פנים יגיד לכם איך לסדר את החדר שלהם. זוהי מחשבה מוטעית מהיסוד; חדר ילדים, כמו כל חדר אחר בבית, הוא בעל מטרה, שימושים וקהל יעד. אין הבדל בין חדר ילדים לבין חדר אחר בבית מבחינת הצורך בעיצוב. ההבדל מתבטא במטרה, בשימושים ובקהל היעד.

חדרי ילדים הם המקום בהם הילדים יבלו חלק גדול מזמנם הפנוי, זהו המקום בו הם יארחו חברים, זהו המקום בו הם ישחקו, זהו מקום בו הם ישנו, יכינו שיעורי בית או כל דבר אחר שילדים עושים. הדבר נכון גם לגבי עיצוב חדר ילדים וגם לגבי עיצוב חדרי נוער. עבור הילדים ועבור המתבגרים עיצוב החדר הוא מעיין כרטיס ביקור של אישיותם.

אם למשל הילד אוהב זמר מסוים תסמכו על זה שהוא ירצה שכל מי שנכנס לחדר ידע שהוא אוהב את הזמר הזה. זה ממחיש את חשיבות עיצוב חדר ילדים ועיצוב חדרי נוער – עבור ההורים חשוב שהחדר יענה על הצרכים הפרקטיים (למשל שלילד יהיה מקום להכין את שיעורי הבית). עבור הילדים גם חשובים הצרכים הפרקטיים (אבל כמובן מנקודת המבט שלהם) והצרכים העיצוביים. מעצבי פנים בעלי ניסיון בעיצוב חדרי ילדים ועיצוב חדרי נוער יודעים היטב איך לאזן בין כל הצרכים ואיך להתאים את החדר עבור הילדים.

להלן כמה טיפים שקבצתי הנוגעים לעיצוב חדר ילדים ועיצוב חדרי נוער:

  • ראשית התחילו בפריטים העיקריים שהם חובה, כמו למשל המיטה ושולחן כתיבה. משם המשיכו לרקע התואם לפריטים הבסיסים. הרקע יכול להתבטא בצבע הקירות והוילונות למשל.

  • קחו בחשבון נושאי בטיחות, בעיקר כאשר הילדים קטנים.

  • מומלץ לשים שטיח עליו הילדים יוכלו לשבת ואפילו כריות מסביב, אבל קחו בחשבון את ניקיון השטיח. מומלץ שטיח שיהיה עמיד לכתמים.

  • צבעוניות – ניתן ומומלץ לקשט את החדר בצבעוניות אך זכרו שהעדפות הילדים משתנות עם הגיל לכן צריך לעשות זאת בחוכמה. השתמשו בגוון רקע רגוע, צבעים רכים ונעימים ואת נגיעות הצבע היותר פרועות תעשו באמצעות פריטים משלימים אותם ניתן להחליף ואפילו לצבוע מבלי להחליף את כל הריהוט.

  • לא לשכוח שטחי אחסון עבור צעצועים, בגדים, ספרים וכדומה.

  • אם לילד יש תחביבים ותחומי עניין מסוימים מומלץ לשלבם בעיצוב החדר.

  • יש למקם את המיטה בסמוך לקיר שאינו קיר הדלת.

בעיצוב חדר ילדים ובעיצוב חדרי נוער ישנן אפשרויות רבות ואפילו פרועות של עיצוב. אם יש לכם את התקציב ואתם מעוניינים לתת לילד חדר חוויתי מיוחד במינו, אל תהססו לבקש זאת ממעצב הפנים. למעשה ככל שהסגנון פרוע יותרכך מומלץ יותר לפנות למעצב פנים על מנת להגשים את הרעיון העיצובי בהצלחה.

פוסטים נצפים
פוסטים אחרונים
רשימת מאמרים
bottom of page