top of page

עיצוב פנים סלון - בדרך שלך

לכל חדר בבית ישנו תפקיד ואופי משלו, הכל בהתאם למטרה שלשמה הוא משמש. הסלון הוא המרחב בו המשפחה מבלה זמן יחדיו ולעיתים אף מארחת בו. ניתן לומר שהסלון הוא המרחב הציבורי של הבית הפרטי. לכן בעיצוב פנים סלון יש צורך לקחת בחשבון את המאפיינים המיוחדים של מרחב זה, המאפיינים אשר נובעים מתפקידו של הסלון לעומת חדרי הבית האחרים. עיצוב סלון יכול להיות הרבה יותר מאתגר מעיצובים אחרים בבית. קחו למשל את חדר הילדים, העיצוב בו נועד לספק סביבה נוחה לילדים, לעומתו הסלון נועד עבור על בני המשפחה כולם ואפילו האורחים.

עיצוב פנים סלון ועיצוב בכלל של חדרים הוא לא דבר פשוט עבור רוב האנשים, גם אם יש לכם איזה רעיון כללי זה לא פשוט לגרום לו לרקום עור וגידים. רשת האינטרנט מלאה באתרי עיצוב המכילים אין ספור עיצובים, רעיונות והשראה. אך אם אין לכם מושג בעיצוב סלון יתכן ועודף המידע באינטרנט רק יבלבל אתכם יותר. לכן במיוחד עבורכם הכנתי רשימה זו של קווים כללים, לפי שלבים, אשר יעזרו לכם לעשות תוכנית לעיצוב פנים סלון.

שלב ראשון – מדידות ותוכניות

בשלב הראשון של עיצוב סלון מומלץ לקחת את מידות החדר בעזרת סרט מדידה, כך תדעו כמה שטח עומד לרשותכם ותוכלו לתכנן היטב את מיקום הרהיטים ואת גודלם. לאחר שבידכם המידות יש לעשות שרטוט כללי של החדר על דף על מנת שתוכלו לבחון מיקומים אפשריים של הריהוט. קחו בחשבון מרחק של פחות או יותר מטר בין כל פריט ריהוט. ציירו מספר שירטוטים שונים המדגימים את האפשרויות השונות של מיקום הרהיטים.

שלב שני – קצת מחשבה על השימוש בחדר

בשלב השני של עיצוב סלון יש לחשוב על פרטי השימוש בחדר, זה דבר משתנה מדירה לדירה, ממשפחה למשפחה.אופי השימוש בחדר ישפיע על בחירת הרהיטים והאביזרים בחדר. אם למשל מדובר במשפחה עם ילדים עבורה הסלון יהיה מרכז הבית ותהייה בו תנועה מתמדת, יש לחשוב על ריהוט פונקציונאלי, דברים עמידים. אם למשל יש בבית ילדים קטנים יש לחשוב על עמידות הריהוט לכתמים ואפילו בטיחות. לעומת זאת, יתכן שמדובר בסלון המשמש לאירוח בלבד ותרצו ריהוט מרשים ללא פשרות.

שלב שלישי – בחירת הרהיטים

בשלב השלישי של עיצוב סלון יש להתחיל לבחור רהיטים. יש להתחיל עם הדברים הבסיסים ביותר, שיתאימו אחד לשני כמובן. אחר כך ניתן להמשיך לעוד פריטים נלווים. רוב חדרי הסלון מכילים ספה, שולחן ובד"כ ממוקמים אל מול הטלויזיה. התחילו מפריטים אלו. כאשר אתם רוכשים את הרהיטים יש לבחון את עמידותם ולא רק המראה החיצוני. שימו לב לחוזקם, לחומרים מהם הם עשויים. קחו בחשבון שאולי תשקיעו יותר כסף אבל תזכו בריהוט איכותי שיחזיק שנים רבות. אל תשכחו שכל פריט ריהוט הוא המשלים של האחר.

אלו הם רק כמה טיפים על קצה המזלג לאלו מכם שהולכים לאיבוד. כאשר חושבים על עיצוב פנים סלון מומלץ לשכור שירותים מקצועיים של מעצבים. אל תחשבו על זה כעוד הוצאה אלא כעוד השקעה. מעצב מקצועי יעזור לכם להשיג את התמורה המושלמת בעד כספכם.

פוסטים נצפים
פוסטים אחרונים
רשימת מאמרים
bottom of page