top of page

טיפים לשיפוץ בית ישן


בית הוא דבר שיש לשפץ אחת לתקופה של כמה שנים, אלה יכולים להיות שיפוצים קטנים כמו צביעת קיר שמתקלף, אולי החלפת צנרת באמבטיה או משהו דומה. לעתים אלה שיפוצים המתבקשים בעקבות בעיות ותקלות שונות כפי שהזכרתי ולעתים אלה הם שיפוצים הנעשים מ"טעמים עיצוביים". שיפוצים יכולים להיות קטנים ונקודתיים ויכולים להיות גם מתיחת פנים לבית כולו.

יש אנשים שרוכשים בית ישן ומשפצים אותו, למעשה בין כל תחומי העיצוב, שיפוץ בית ישן הוא התחום האהוב עליי. אני כל פעם נהנית מחדש לראות איך בית ישן ומתפורר עובר מהפך והופך לבית מדהים ומזמין. לא חסרות דוגמאות של עיצובים במבחר סגנונות אשר יהפכו בית ישן לנכס נדלנ"י חם! אם אתם גרים בבית ישן או רוכשים בית ישן אותו אתם שוקלים לשפץ, זוהי הזדמנות טובה להפוך אותו לבית חלומותיכם. בשיפוץ בית תוכלו לבטא את כל חלומותיכם ולהפוך את הבית ליצירת האומנות האישית שלכם. אבל מאיפה מתחילים? מה לעשות ומה לא לעשות? להלן מספר טיפים לשיפוץ בית ישן.

שלב ראשון - כאשר מדברים על שיפוץ בתים, חשוב שתגדירו מהי מטרת השיפוץ, זה מתקשר למה שאמרתי בהתחלה על סוגים שונים של שיפוצים. עליכם לשאול את עצמכם האם מטרת השיפוץ היא קוסמטית בלבד או האם יש צורך בחיזוק המבנה, דבר שהרבה פעמים מתבקש אם תרצו או לא תרצו במקרים של שיפוץ בית ישן. בדרך כלל מומלץ לנצל את השיפוץ ולהחליף צנרת וחיווט חשמלי, אלו הם דברים הנוגעים לתשתיות של הבית ולאחר השיפוץ יהיה מסובך להחליפם. ההמלצה שלי היא לבדוק את כל תשתיות הבית וחוזק המבנה ביחד עם הקבלן ולראות מהם הדברים שצריך לחזק, לתקן ולהחליף. אל תשאירו את הדברים עומדים באוויר, רשמו הכול בצורה מסודרת כך שלא תפספסו שום פרט. אני יודעת שאתם יותר מתעניינים בשיפוץ בית מבחינת המראה שלו אך בשלב הראשון שימו דגש על התשתיות. רק לאחר שאתם יודעים מה צריך מבחינת חיזוקי המבנה תוכלו להמשיך לצרכים שלכם מבחינה עיצובית.

השלב השני - בשיפוץ בית הוא לשאול את עצמכם מהם הדרישות שיש לכם מהבית? כאשר הבית נבנה בתקופת הפלמ"ח הוא היה מיועד למטרה מסוימת אך היום אתם רוצים לגור שם והמצב המשפחתי שלכם הוא שונה. עליכם להחליט מה אתם צריכים, האם בית זוהי דירת רווקים או בית למשפחה עם ילדים, אלו הם שיקולים אישיים שלכם.


השלב השלישי - הוא התקציב. לא ניתן להתעלם מנושאי התקציב השונים מאדם לאדם, בהחלט יתכן שבגלל תקציב תעשו פשרות, תוותרו ותתגמשו. יש לעשות שיקולים תקציביים ותעדוף של הדברים שאתם רוצים בבית. לעתים תצטרכו לוותר על משהו בגלל העלות ועל מנת לא להתפשר על רכיב אחר ברמת חשיבות יותר גבוהה עבורכם. כמובן שנושא שיפוץ בתים הוא הרבה יותר מורכב מתוכנית ב 3 שלבים, אך בכל זאת שלושת השלבים הללו יכינו אתכם למה שמצפה לכם.

פוסטים נצפים
פוסטים אחרונים
רשימת מאמרים
bottom of page