top of page

הבית לובש לבן...

חג השבועות, חג מתן תורה, הוא חג שמאופיין בצבע הלבן, אשר מסמל בתרבותנו את השלווה, הבתולין והטוהר.

ביהדות ובמסורת הצבע הלבן מסמל את רוח הקודש, לידה, צבע הבגדים שלובשים המתפללים בבית הכנסת, ובכלל הוא צבע חגיגי נקי ורומנטי כמו כלה בדרך לחופתה.

עיצוב פנים מודרני, כפרי או קלאסי בהשראת הלבן.

לצבע יש השפעה רבה עלינו וגם על חיינו וכבר בשנת 500 לפני הספירה השתמש פיתגורס בצבעים לצורכי טיפול. חוקרים גילו כי קרני האור שנפלטות מהצבעים השונים, נספגות בגוף האדם ועוזרות בהקלה על הגוף והנפש. השימוש בצבעים משפיע גם על רמות פיזיות ורגשיות.

אז איך צבע לבן נכנס אלינו הביתה בכל הדרו וגווניו, ואיזה תחושה אנחנו רוצים ליצור?

הצבע הלבן יכול לשמש כשחקן מרכזי או כשחקן משני המתחבר ומצטרף לכל צבע אחר.

יתרונותיו של הצבע הלבן:

  • יצירת חלל גדול - הוא יוצר תחושה רחבה וגדולה יותר מגודלו האמיתי של החלל. חדר שינה לבן בדירה קטנה בהחלט עושה את העבודה לקבל

  • אופנתי וקלאסי – זהו הצבע היחידי שתמיד יהיה באופנה.

  • החזר אור גבוה - לחלל קטנים וללא תאורה מספקת מומלץ לצבוע בצבע לבן וגווניו, כיוון שיש לו החזר אור גבוה וכך הגוון ייתן לחלל תחושה מוארת ומזמינה יותר. חדר שינה לבן יאופיין במצעים לבנים, קירות לבנים ו Accessories בצבעים שונים להוספת צבע.

ניתן לגלות ולראות שבחברות הצבעים המובילות תחת הקטגוריה לבן מופיעים עשרות גוונים וכל אחד מהם ייתן לחלל שלכם תחושה ואופי שונים. חדר שינה לבן אינו מתאפיין בצבע לבן טהור, אלא יכול להיות צבוע בגוון שמנת או כל דבר בהיר אחר.

כיצד תוכלו ליצור בחלל את האווירה הנכונה והרצויה לכם?

  • עיצוב פנים כפרי - לבן עם אחד מצבעי האדמה יוצר תחושת כפרית חמימה מזמינה. ניתן להשלים מראה זה עם ריהוט מעץ מלא, ריצוף מאבן טבעית, שילוב חומרים מברזל וספה עמוסה בכריות בטקסטורות שונות תעניק תחושה רגועה ומעניינת.

  • עיצוב פנים מודרני - לבן עם נגיעות אפור יוצר תחושה מודרנית, היי-טקיסטית, מינימאליסטית ושל ניקיון. בית שמאופיין בקווים ישרים נקיים ובפשטות. ניתן להשלים מראה זה באמצעות ריהוט מרחף, חומרים כגון נירוסטה, מתכת זכוכית ובטון. ניתן לחמם מראה זה על ידי הוספה של אביזרים או רהיטים מעץ טבעי, וכל זאת בעדינות ובזהירות רבה על מנת לא להעמיס על החלל. חדר שינה לבן בהחלט מתאפיין בעיצוב פנים מודרני.

  • עיצוב פנים קלאסי - לבן בשילוב שמנת יוצר תחושה של אלגנטיות, לאווירה רגועה מלטפת רומנטית ומפנקת. ניתן להשלים מראה זה בתוספת וילונות באחד מצבעי הלבן, טפטים וכריות בטקסטורה פרחונית.

עשה ואל תעשה - כללי ברזל:

  • כל צבע בחלל נתפס כצבע, גם אם זה צבע קיר, טקסטיל, וילונות או טפטים, ולכן חשוב לא להעמיס יותר משלושה צבעים. לדוגמא - חדר שינה לבן יתאפיין בתוספות צבעוניות. יש לקבל החלטה לגבי סוג העיצוב - עיצוב פנים מודרני, קלאסי, כפרי או אחר.

  • כאשר בוחרים צבע ממניפת הצבעים של החברות המובילות, יש להגיע ל"טמבוריה" מקצועית ואמינה ולדאוג שמכינים לכם את הצבע הרצוי כמו שצריך על מנת למנוע הפתעות. בזמן הכנת הצבע ב"טמבוריה" יש לשים לב למספר הקוד המסתיים באות באנגלית. האות מייצגת את סוג הבסיס של הלבן שיש להשתמש בו. לדוגמא: עבור צבע מסוג OW13P יש להשתמש בבסיס מסוג P.

חג שבועות שמח לכולכם,

לילך אבירם

פוסטים נצפים
פוסטים אחרונים
רשימת מאמרים
bottom of page